Tuesday, January 17, 2012

GEZ.

Kui midagi juhtuma peaks, siis on tõenäoliselt rohelised mehikesed mu lihtsalt minema viinud, sest kavatsen neid kas ignoreerida või neile valetada. Ei, need rohelised mehed pole ufod. Eiiii, Munitsipaalpolitsei see ka pole! See on GEZ ehk Gebüreneinzugszentrale. Kõlab ju hirmutavalt! Sellised toredad saksakeelsed sõnad ja ametid. See roheliste kirjadega GEZi kiri tuli mulle täna juba kolmandat korda postkasti. Ma muidugi mõtlesin alguses, et ju see siis mingi reklaam jälle on, aga see on Saksamaa. Siin saadetaks postiga ka kõik tähtis! (Millal ma eestis postiga midagi tähtsat mõnelt ametiasutuselt sain.... ? Eurokalkulaator vist, kui see ikka lõpuks kohale jõudis...)
Niisiis asja juurde. GEZi kuuluvad nimelt need rohelised mehikesed, kes käivad saksa rahvalt tehnika maksu sisse nõudmas. Nimelt tuleb maksta ainult raadio omamise eest igakuiselt 5,76euri, kui sul aga ka telekas peaks olema, siis 17,98. Tore ju!!!! Mitte!!!!!!!!!!!!!
Nüüd ärge sakslased lugege! Üldiselt petetakse seda süsteemi nii, et vähe pole. Ignoreerimine pidi väga hea viis olema ja isiklikku eluruumi võõraid lasta ei tohi!

2 comments:

  1. Mida nad sinult tahtsid? On sul telku või raadio? Palju triikaraua maks on? Läpaka omamise ees pead ka maksma, või ainult alla laadimise eest? Või kiri oli hoiatava iseloomuga?

    Paps

    ReplyDelete
  2. Läpaka omamise eest tuleks igakuiselt maksta. Isegi kui telefonis on interneti peaks maksma. Minu arust oli suus suurusjärk kuskil 7-8 eurot kuus läpaka ja raadio eest. Kui veel telekas peaks olema, siis kuskil 15 euri.
    Kiri oli küllaltki ähvardav. Ähvarduseks oli 1000 eurone trahv, aga kuna nad tuppa siseneda ei tohi, siis ei saa nad kinnitada, et mul läpakas on. Uksetaha v6ivad aga tulla küll. Saksa tudengid aga ignoreerivad üldiselt seda k6ike ja kui tulevadki ukse taha, siis ust neile lahti ei tee. Vot.

    ReplyDelete