Sunday, October 30, 2011

Üks asi viib teiseni

Siinse koolimaja vallutasid sellel nädalal pianistid. Suure Liszti klaverikokursi 2. ja 3. voor toimus peamaja saalis. Muidugi tähendas see, et tavalistel õpilastel polnud võimalustki normaalse klaveri peal mängida. Ootate, et annan teile nüüd detailse ülevaate konkursil toimunust? Ei. Andke andeks, aga sellel korral polnud ma just kõige eeskujulikum õpilane, kes igal võimalusel saalis kõrvu teritab. Kuulasin mõnda 2. vooru mängijat. Tase oli muidugi hea. Kes see aga küll välja mõtles, et kõik peavad mängima 3. voorus ühte ja sama mega kuulsat sonaati h-moll?!?! Vaene žürii... Ausaltöeldes on mul igasugusest Liszti muusikast juba nii suur üleküllus, et ma boikoteeriks kõiki tulevasi Liszti kontserte.
Mis ma siis teinud olen? Tantsinud! Tundub nati totter või mis? Tulin ma siis Weimarisse selleks, et tantsida vanamuusika etenduses? Kindlasti mitte. Alguses oli see lihtsalt tore saksakeelne seltskond ja meeldiv tegevus nädalavahetuseks. Viimane nädal oli koos lavastaja ja muusikute ja kleitide ja kõige muuga hmm...tohuvabohu :D   Galliardi, pavaani ja volta sammud ja hüpped tulevad mul nüüd isegi unepealt välja. Tegelikult tulid sammud juba varakult päris hästi välja ning lisaks veel õigel ajal õiges kohas olemine tähendas seda, et minust sai kuninganna (ma lihtsalt sain endale kõige ilusama kleidi ; ) ). Jalg värises eile päris korralikult, kui ma pika tee läbi publiku oma kohale jalutasin. Hoolimata sellest, et keegi suutis mulle nii kanna peale astuda, et ma oma kingast peaaegu ilma jäin, suutisn ma oma aristokraatliku hoiaku säilitada. Õhtul oli raske rollist välja tulla :P  Selg oli liiga sirge ja pilk ülevalt alla.
Täna on meil viimane etendus ja isegi kahju on, et see kõik nüüd läbi saab. Sain palju uusi sõpru, tuttavaid ja   tutvusi... Nimelt, ma ei tulnud muidugi varem selle peale, et vanamuusika võib olla ju ka orelimuusika. Orelit saalis muidugi polnud, aga klavessiini-orelimängija ja kaks oreliprofessorit küll. Seega tantsisin ma ennast oreli juurde! Eile liigutasin üle 2 kuu esimest korda oma jalgu orelipedaalidel (:

Kui te mingisugust ettekujutust meie tantsust tahate, siis siin on miskit. Kujutage sinna juurde aga igas suuruses blokkflöödid, gambed, virginal ja klavessiin ja super akustikaga saal ning tants oli meil ka muidgi teine :D  (loo meloodia on vähemalt sama (A))
http://www.youtube.com/watch?v=FoC0siFhiqw&feature=BFa&list=PLC665C512C0BFA509&lf=results_main

No comments:

Post a Comment