Monday, October 10, 2011

miljontegemist

Ma ei saa aru, kuidas mõni siinne erasmuslane võib väita, et on igav, sest netti veel toas pole ja terve päeva ei jaksa harjutada. Ok, mul on nett, aga ka ilma selleta oleks mul miljon tegemist. 

 - ka minul on vaja eriala harjutada, seda küll mitte igavusest. Nimelt pole need 1,5h pikkused järjestikused tunnid pole kuidagi niisama läbitavad. Professor tuleb ming juba 4 päeva pärast jälle kummitama

- saateklass ja kammer muidugi ka. Kammerida läheme homme tundi. Ega me veel lõpuni oma lugu ei oska, aga loodame, et saab ühest otsast juba tööle hakata. Proovid on siiani väga lõbusad olnud. 

- otsustasin ronida ka pedagoogilisse ainesse ja praktikat tahaks ka teha, aga siis peab vist ise mingi õpilase leidma ja teda saksa keeles õpetama... Ma pole selleks hetkel suuteline. Isegi loengu vormis pedagoogika on keeruline. Istud ja kuulad ja liigutad oma kõrvu palju tahes, ikka pead vähemalt pool ise juurde luuletama. Õnneks oli loengus ka käputäis aaslasi, nii et ma ei tundnud ennast liiga nigelasti. Peale loengut tegin ühe saksa tudengiga juttu ja jälle on üks uus tuttav juures, kellega sai kohvi joomas käidud. 

-siinsete eestlastega peab kohtuma. (See rohkem naljaga) Väga juhuslikult sain kokku tänaval ühe tüdrukuga, kes tuleb eestist ja ülla-ülla, elab täpselt korrus must kõrgemal!! Aga see pole veel kõik. Kujutage ette, et te olete peol, saksa sõbranna teeb juttu mingite teiste tudengitega ja mingi hetk küsitakse siis sinu käest : "Woher kommst du?" Sa vastad: "ich komme aus Estland, ich bin Estnisch". Siis on tavaliselt kaks varianti:
1. hüüatataks suurelt, et jaaa! ma olen seal käinud või jaa! mul on üks eesti/eestis õppinud sõber. Tunned teda? (Ülim variant oli see, kui avastasime, et mul ja saksalasel on ühine itaalia sõber : ) 
2. mõnikord jäädakse aga natukeseks ajas vaikseks ja liigutatakse halle ajurakke ning siis avastatakse, et ei teata täpselt kus see maa õieti asub. 
Kui suur oli aga minu üllatus, kui poiss, kellega oli just sulaselges saksa keeles juttu puhutud ja kes on puhas sakslane, vastas, et aaa ma räägin ka eesti keelt!!!!!!
Sellega pole lugu veel lõppenud. Tuli siis muidugi inimesega kokku saada ja uurida, et mis? kuidas? miks? Jalutasime linnas ringi ja lobisesime (eesti keeles!), kuni põrkasime kokku siinse eestlase K-ga ja jutu käigus selgus, et nad on naabrid!  Mu jutt on juba tõenäoliselt väga keeruline, aga kokkuvõtvalt peaks Weimaris olema praegu 4,5 eestlast (see pool oleks siis, eesti keelt kõnelev sakslane).

- Mida teeb Anni siis, kui näeb, et uue keelekursuseni on veel miljon päeva ja kuskil oleks vaja saksa keele praktikat? Ühendab tantsu ja saksa keele ning võtab osa vanaaegse tantsu projektist. Nädalavahetuseti on ainult saksakeelsed tunnid ja kui ma kõigest aru ei saa, siis ma näen. Pealegi sain sealt palju uusi tuttavaid ja sport tuleb ka alati kasuks. Kogu see krempel lõppeb aga oktoobri lõpus etenudsega, kus tatsume uhketes kostüümides vanamuusikaosakonna instrumentalistide saatel imeilusas goetheaegses hoones. 

-Sporti kavatsen ma siin aga ka edaspidi tegema hakata. Nimelt on siin võimalik võtta ülikoolis trenne. Iga trenn on kord nädalas ja semester maksab 5eurot. Sellist võimalust ei saa ju kasutamata jätta! Valisin endale kaks tantsulist asja. Loodan, et on normaalsed ja loodan, et mul on ikka jaksu seal käia. 

-Oma unarusse jäänud orelimängu kavatsen ka taas lõkkele puhuda. Vestlesin ühe inimesega, kes teab ühte inimest, kes teab palju oreleid. See oli kõik saksa keeles ja hmm...ma tegin nägu, et saan rohkem aru, kui ma tegelikult sain. Üldiselt on pole see oreli leidmine vist midagi nii keeruline ja pealegi kirjutasin ka veel ülikooli oreliõppejõududele. Eks paistab, mis sellest kõigest saab. 

-Siinsete sõpradega istume ka ikka paar korda nädalas maha. Väga äge traditsioon on meil kordamööda õhtusööke korraldada. Kahjuks tunudub, et nüüd on minu kord õhtusöök korraldada. See, et mul pole piisavalt taldrikuid ega kahvleid ei morjenda kindlasti kedagi, aga mida neile pakkuda? Mis oleks lihtne valmistada suuremale seltskonnale, aga samas midagi eestilikku ja huvitavat? Ma ei saa ju ka teha pastat nagu itallanna. Pealegi ei tuleks see üldse nii hea välja...

Ps: Imelik on eesti keelt rääkida ja kirjutada. Vahest teen nii naljakaid vigu, mõnikord ei taha kõik õiged sõnad meelde tulla :D   Selle vastu on aga ravim nimega Skype ; ) Helistage ja kuulete mu imelikku eesti keelt ja põnevamaid seiku siinsest elust (;

1 comment:

  1. Tee võileivatorti neile. Huvitav kui levinud see sealmaal on?

    ReplyDelete