Thursday, September 22, 2011

Üks väike r

Minu Mamma kasutas väljendit virtsahvti pidama. Saksakeelne vaste oleks wirtschaft tähendusega majandus. Samuti on sakslaste sõna lärm sama mis lärm. Hääldus on ainult lerm. Leidub kindlasti veel tuhandeid sõnu, millel saksa juured. Seega usun, et mu arvamus, et saksa keele hääldusega ei tohiks ühel eestlasel väga suuri probleeme olla, ei olnud kuigi põhjendamatu. Ühe tähega on aga siin suur peavalu. Nimelt täht R. Ma lihtsalt ei oska seda kurgu rrrrr´i teha! (Ja ärge te jumala eest üritage saksa keelt rääkida suu täis. rrrr ja kõik toit lendab naabrile näkku. hihiii ) Kõige lihtsam lahendus on see rr vist lihtsalt sõnast välja jätta ja kõik saavad suurepäraselt aru. Lisaks veel selle tähe hääldusele, kirjutatakse see siin ka teist moodi. Kasutatakse sellist kirjapilti nagu sellel šriftil (muideks ka saksa sõna) siin r. Mina kirjutan ikka seda koolis õpitud paunaga varianti, aga tundub, et pean ümber õppima, muidu ei saa keegi aru...


PS: Siin on reaalne võimalus kastaniga vastu pead saada, sest neid rabiseb nagu õunu teeäärsetelt puudelt maha!

4 comments:

  1. Tsau Annikene !
    nii tore, et ikka kirjutad :)
    mina näiteks kirjutangi sellist "saksa" r-i :)
    nii tore, et juba keel ka areneb, varsti oled sakslane valmis ! :)

    See nädalavahetus on Richardil päris kiire :D (kahele sünnipäevale minna.)

    ikka iga päev käin vaatamas , kas oled midagi kirja pannud. meil on siin ka kõik ok.. koolis on nii ja naa.. aga ära veel tulema ei hakka :D

    kallid sulle sinna!

    ReplyDelete
  2. Aitäh Edith!!! Väga armas kuulda, et ma veel meelest läinud pole :P Ei ole ma veel sakslane nii pea ja ei kavatsegi olla!! :D
    Nii tore, et Renaril palju sõpru on! Kas jalgpallis ja muusikakoolis käib ta ka ikka edasi? Kui ma tagasi tulen on ta ju juba niiii suur!!! :D
    Pea sina siis ikka koolis vastu. Tegelikult on akadeemias tore ju ;)

    Kallid Eestisse!!

    ReplyDelete
  3. Kastan ei ole muideks õige öelda.
    Kui need on samasugused puud nagu meil siin Eestis, siis need on HOBUKASTANID.
    Kastan on see puu, mille viljad on söödavad..

    ReplyDelete
  4. Ma pole hambaid veel sisse löönud.. Äkki on ikka kastanid :P

    ReplyDelete