Monday, September 12, 2011

Sakslane Anni

Olen vahepeal sakslaseks saanud. See protsess pole siin sugugi nii lihtne:
1. K+ige hädavajalikum on inimesel siin muidugi aadress, st MIETVERTRAG (üürileping). Ilma selleta ei saa praktiliselt midagi teha. Minul läks +nneks küllaltki hästi. Pidi minema ühe Frau ukse taha ja natuke aega imestama, et ju siis siinsed inimesed inglise keelt kohe üldse räägi, ise natuke susisevat keelt purssima ning eluvajalik Mietvertrag oligi käes. Niisiis oli järgmine katsumus oma ühikas üles leida ja kuskilt v+tmed saada. Peale arusaamatute saksakeelsete dokumentide allkirjastamist ja s+na "internet" peale tugevalt noogutades juhataski ühikaonu mind järjekordseid pabereid kätte surudes mu uude tuppa. Mul on nüüd siin kodu!!
2. Järgmisena oli käsk minna panka. Ühika Frau andis mulle mingi lehe ja seletas, et pean selle pangas laskma ära täita, et üür hakkaks otse mu kontolt maha minema. Astusin siis Postbank´i sisse ja leti taga seisab umbes 6-7 teenindajat (see on vist ühtlasi ka postkontor). Astusin vaba teenindaja juurde ja küsisin, et kas ta räägib inglise keelt. "Nein". Siis viipas aga näpuga, et jah, meil on küll üks, kes inglise keelt natuke räägib. Suundusin tema juurde ja peale pikka seletamist saingi oma paberi täidetud ja isegi konto. Anti muidugi veel mitu portsu pabereid ja mingit kirja taheti veel ülikoolist saada. K+igele lisaks seletas neiu, et mu pangakaart tuleb postiga ja paar päeva hiljem tuleb ka PIN kood postkasti. Veidi veider?!? M+ne päeva pärast tuligi siis mingi kood ja veel natuke hiljem suuuuur ümbrik. Selles oli terve posu igasuguseid ankeete ja pabereid ja ümbrikuid ja k+ige muu kraami seas, mida ma t+enäoliselt kunagi ei kasuta, ka minu pangakaart. Nüüd jääb veel nuputada ainult kuidas see saksa pangakaart ka toimib. Küll ma selle ka varsti välja uurin (:
3. Igale inimesele k+ige hädavajalikum suhtlusvahend (peale interneti) on telefon. Uurisin siinseid k+neminuti hindasid. 0,15 senti igasse v+rku oleks üks odavamaid lepingulisi pakette olnud. Eestis maksin ma  vist 5 senti ja v+rgusisesed k+ned olid tasuta... Otsustasin Lidlist (odav toidupood, a la Säästumarket) k+nekaardi osta. Peale paki avamist nägin ma muidugi jälle mingisuguseid ankeete, kuid +nneks sai k+ike seda lahendada ka internetis. L+puks tundus see isegi lihtne.
4. Et l+plikult inimeseks saada läheb (vähemalt eesti inimesele) vaja internetti. Ühikaonu oli mulle internetiavaldused koos v+tmetega juba kätte andnud ja kui ma olin suutnud sinna kirjutada netipistiku pealt numbrid, oma arvuti mingi keerulise koodi (ekstra tuli naljakad tähekombinatsioonid arvuti käsklustesse kirjutada) ja enda k+ik kontaktid andsingi ma selle vajalikule tädile. Internet peaks saabuma kolma- v+i neljapäeval. Ostsin endale täna ka netikaabli, et interneti saabmuisest ikka aimu saada.
5. Siis tuli veel käia haigekassas oma ravikindlustsut kontrollimas ja mingi paber kooli sealt saada. Linnavalitsuses tuli käia ennast elanikuna kirja panemas. V+ib-olla on mul juba midagi meelest ära läinud. Nagu aru on saada, igasuguseid pabereid voolas siit igast uksest ja aknast nii sisse kui välja ja kohalikud ütlesid, ma olen t+esti tubli, et k+ik selle ühe nädala jooksul suutsin ära teha :)

No comments:

Post a Comment