Monday, September 26, 2011

Ra-ta-taaa ja ta-ta-taa Anni sõidab rattaga

Siinses linnas liikumiseks üks hädavajalikeim atribuut on muidugi DAS Fahrrad  ehk siis jalgrattas. Miks ma selle das´i nii suurelt kirjutasin? Lihtsalt elasin ennast natuke välja. Nimelt oli keelekursusel täna n-ö väike kontrolltöö (hindeid muiugi ei panda ja keegi ei kritiseeri, aga ikka...). See oli artiklite peal! Lihtsalt jube! Milleks neid vaja on? Mina küll aru ei saa... 
Niisiis jäin ma pooleli das Fahrradi juurde. Minu Radikene on tegelt päris äge. Vahest jääb küll süda seisma, kui ta peale käigu vahetust teeb sellist häält, et hakkab kohe surema. Tuleb lihtsalt õiged nõksud selgeks saada. Näiteks, et kui tahad teise käiguga sõitma hakata, siis tuleb enne 2. üle minna ja 3. panna ja siis vahetada veelkord n-ö ülevalt allapoole. Nii lihtne see ongi!! :D Olen lõpuks siin maal olles aru saanud, et käigud on rattal ikka äärmiselt vajalikud asjad. Nimelt on mu ühikas küllaltki suure (Eesti mõistes) mäe otsas. Hommikuti on muidugi eriti mõnus seal alla tuhiseda, endal silmad tuulest märjad. Õhtul on märg muidugi kogu keha, sest energiakulu on päris korralik. Veel üks elutarkus - ärge te jumala eest ratta seljast poole mäe pealt maha tulge!! Eks ürita pärast seda veel edasi ratta selga saada. Päris juba on mõista, et oioi, ma vist liigun veidi vales suunas :D Ma pole muidugi porfirattur ka. Mõnikord tekitan liikluses päris ohtlikke situatsioone. Eriti hommikuti, kui kl 9 peab keeletunnis olema ja hoolimata kiirest mäestlaskumisest ma taaskord väheke liiga täpselt tundi jõuan :P  Rattateedega on siin muidgi lood päris hästi. Halb on see, et siin on aga ka rattavabu piirkondi. Vanalinnas näiteks ei tohi rattaga mõnel platsil (igasuguseid platse on siin pagana palju muide) sõita, muidu võib 20-30 euri trahvi saada.... Autod ja bussijuhid on aga ratastega nii harjunud. Keegi ei kima sust mööda ega näita keskmist sõrme, nagu ma usun, et Eestis tehtaks, kui sa autotee peal oma rattatempos sõidad. Isegi bussid sõidavad ratturi taga, kui see neil ees on. Valgusfoorid on siin aga eriti pikkade juhtmetega!! Vahest on tunne, et nad katki läinud või punane on lihtsalt nende lemmikvärv... 
Kuigi linn on äärmiselt mitte kriminaalne (räägitakse küll, et kuskil elab mõni skinhead), pidavat rattad siin kuum kaup olema. Seetõttu on eranditult kõik rattad alati lukustatud paksu ketiga. Kuulsin ka juttu, et ükskord oli minu ühika eest terve rattaresti täis rattaid veoautosse tõestetud :D  Sellest ajast alates hoian oma nunnukest maja taga ja mõtlen juba pikemat aega, et peaks oma kõige odavama rattaluku välja vahetama. 
Tuhisen edasi!!

2 comments:

  1. Selle hilinemise pärast tekib mul tahtmine sul kõrvad kuumaks kütta. Isegi seal ei ole sa ennast kokku võtnud ja jõuad ikka liiiiiga täpselt tundi. Kuigi ma omast kogemusest tean, et saksa täpsus pole suurt midagi väärt, siis eesti täpsus võiks ju olla..:D
    Tugevaid jalamuskleid siis! Varsti pead laiemate säärtega püksi ostma hakkama :)

    ReplyDelete
  2. Eesti täpsus on palju väärt! Ma olen väga hoolas olnud. Pole kordagi hilinenud,sisse maganud ega puudunud. Isegi kodused tööd olen alati ära teinud. Vot. Olen enda üle päris uhke! :D
    Säärte laienemist pole veel märgata ; ) Mõnus hommikune trenn!

    ReplyDelete