Thursday, March 15, 2012

Ravi

Kas teie teate palju võiks maksta üks arsti vastuvõtt, kui sul ravikindlustust pole?
Mina nüüd tean kui palju siin silmaarsti juures käimine maksab..

Tegelikult peaks EL ravikindlustuskaardi omanik saama samasugust ravi nagu kõik teised kindlustatud inimesed. Visiiditasu tuleb siiski ise maksta. Eestis oli see vanasti 50 eeku, nüüd 3,2 euri. Siin on selleks 10 eurot ja seda teadsin juba varem. Silma õhu laskmine, numbrite näitamine ja lambiga silma vaatamine läks kokkuvõttes  maksma 43,96 eurot ning lisaks sellele 15 koma midagi eurot silmakreem. See on tõenäoliselt kõige suurem summa, mis ma 3 grammi eest välja olen andnud.  Euroopa liidu ühtsusest polnud selles silmakliinikus jälgegi. Tahad arsti, siis pead maksama ja muidugi sularahas. Mulle on endiselt nii harjumatu, et igal normaalsel inimesel on siin 50 euri rahakotis, tudengil vb 20... Eestis võidelidi, et pangaautomaatides oleks 5 eurosed, aga siin pead sa eraldi lehele minema, et 20 eurost väiksemat summat, ehk siis 10 eurot,  välja võtta.

Lugesin kohe samal päeval raha tagasi saamise kohta Haigekassa kodulehel infot ja isegi helistasin ning panin  ümbrikuga kõik dokumendid teele. Menetlemine on vähemalt 6 kuud....

Kõige lõpuks polegi asi tegelt ju nii hull. Ameeriklased peavad oma taskust iga kuu hiiglaslikke ravikindlustusi maksma ja sakslasedki maksavad ravikindlustuse eest 50-60 euri iga kuu või minu arust midagi sinna kanti.  Minu erasmuse stipist on 50 euri aga juba 1/8  mu kogu kuu rahast...ja kui mõelda, et see on pea 1000 krooni...

No comments:

Post a Comment